Trendy v technologiích řízení skladu: Automatizace, WMS a mobilní technologie

Trendy v technologiích řízení skladu: Automatizace, WMS a mobilní technologie

Moderní technologie přinášejí do řízení skladů revoluci, která firmám umožňuje dosáhnout vyšší efektivity, přesnosti a flexibility. Automatizace, systémy WMS, mobilní technologie a čárové kódy hrají klíčovou roli při optimalizaci skladových operací. Pojďme se podívat, jak tyto trendy mění podobu skladového hospodářství a jak vám v tomto ohledu pomůže ERP systém Vario.

Trend 1: Automatizace skladů a digitalizace procesů

Automatizace a digitalizace skladů již nejsou výsadami velkých logistických center, ale stávají se standardem i pro menší provozy. Důvod je jednoduchý – technologie výrazně zvyšují efektivitu, přesnost i rychlost skladových operací. Mnohé firmy již dávno zjistily, že v současnosti si pro řízení skladu nevystačí s tužkou, papírem nebo tabulkami v Excelu.

Náhradou za tyto dnes již nedostatečné metody jsou moderní podnikové informační systémy se skladovými moduly. Díky nim lze nejen téměř všechny procesy převést do elektronické podoby, ale také řadu z nich plně automatizovat.

Co vám zde nabídne Vario?

Součástí širokého výběru modulů ERP systému Vario je samostatný modul Sklady. Ten vám nabídne nejen centrální databázi všech skladových položek včetně informací o jejich dostupnosti a pohybech, ale také řadu doplňkových funkcí. Mezi ty patří například:

  • skladové karty uvádějící přehled zásob, historii dané položky a její umístění,
  • evidence balení a nástroje pro práci s množstevními jednotkami,
  • možnost vést libovolný počet skladů,
  • adresné rezervace a výběr z několika způsobů účtování skladu a skladových cen,
  • a další.

Modul samozřejmě stále tvoří součást ERP systému Vario a může tak využívat údaje i z jiných modulů. Výrazně si tak usnadníte i návazné agendy, jako například fakturaci nebo personální procesy.

Více informací o modulu Sklady

Pro automatizaci nákupu pak využijete modul Řízení nákupu zboží – užitečného pomocníka schopného na základě stanovených strategií samočinně nakupovat zboží na sklad. Systém je vhodný pro maloobchod i velkoobchod a je schopen rovněž automaticky vybírat dodavatele s nejlepší cenou či nejrychlejší dodávkou. Vaše firma se tak elegantně vyhne výzvám spojeným s nedostatkem či přebytkem materiálu na skladu.

Více o modulu Řízení nákupu zboží

Trend 2: Nástup Warehouse Management System (WMS)

Stálicí moderního řízení skladů se stávají i systémy WMS (Warehouse Management System). Jde o specializované softwarové řešení pokrývající všechny skladové procesy, které můžete s jeho pomocí digitalizovat i automatizovat. Výsledkem je výrazně lepší přehled o skladovém hospodářství, efektivnější práce skladníků a podstatné snížení chybovosti.

Na trhu se lze setkat jak se samostatnými WMS řešeními, tak i s ERP systémy nabízejícími WMS jako jeden ze svých modulů. Druhý jmenovaný přístup je pro vaši firmu bezesporu výhodnější, neboť máte možnost WMS systém propojit s daty z ostatních modulů podnikového systému. Díky tomu máte vždy jistotu, že WMS používá stejná data jako zbytek vaší společnosti.

Co vám zde nabídne Vario?

Uživatelé Varia mají k dispozici zabudované WMS řešení vhodné pro mobilní zařízení. Vaši skladníci tak mají kdykoliv po ruce všechny důležité informace o skladových položkách a zároveň mohou přímo ze svého mobilu či tabletu provádět i základní skladové operace. Mezi ty patří například:

  • kontrola příjmu a výdeje,
  • prodej ze skladu,
  • vychystání zboží k expedici,
  • výdej bez kontrolního seznamu,
  • zaklizení příjmu na pozice,
  • a další.

Vario WMS je tak ideálním nástrojem pro obchodní či výrobní firmy s velkým objemem skladových položek a vysokým počtem denně zpracovávaných zakázek.

Chci o Vario WMS vědět více

Tip: Přemýšlíte i vy o implementaci WMS řešení? Přečtěte si našich 8 kroků k úspěšné implementaci.

Trend 3: Mobilní zařízení a čárové kódy ve skladech

Nástup chytrých zařízení a bezdrátových sítí se nevyhnul ani logistice. V moderních firmách se lze již běžně setkat se skladníky vybavenými čtečkami čárových kódů či mobilními zařízeními, v nichž si zaměstnanci mohou kdykoliv najít potřebné informace o každé položce. Čtečky čárových kódů pak z příjmu, výdeje i dalších operací s položkami činí triviální činnost – stačí pouze naskenovat kód na položce a software se postará o zbytek.

Tato přístupnost ale sahá i za hranice skladu. Moderní ERP systémy zákazníkům nabízejí i mobilní aplikace, díky nimž mají uživatelé systému přístup k datům doslova odkudkoliv na světě. Již nemusíte sedět v kanceláři – stačí mít jen vhodné mobilní zařízení a připojení k internetu. V kontextu skladů otevírá mobilní přístup nové možnosti zejména obchodním zástupcům. Ti si mohou kdykoliv zkontrolovat skladovou dostupnost položek a přímo u klienta tak uzavírat objednávky.

Tip: Hledáte způsob, jak optimalizovat své skladové zásoby? Přečtětě si našeho stručného průvodce pro rostoucí firmy.

Co vám zde nabídne Vario?

Výše zmíněný systém Vario WMS zahrnuje i podporu čteček čárových kódů. Jelikož pak WMS pracuje nad stejnými daty jako samotný systém Vario, představuje pro skladníky okno k datům z celého Varia. Díky tomu můžete čekat následující přínosy:

  • výrazné zrychlení skladových operací: příjem, výdej, přesuny či inventury se obejdou bez zbytečného papírování.
  • nulová chybovost: bez přepisování údajů se již nemusíte obávat překlepů či jiných lidských chyb.
  • rychlé zaškolení: práce se čtečkami je natolik snadná a intuitivní, že ji po krátkém zaškolení zvládne každý; to pomůže zejména firmám využívajícím práci sezónních zaměstnanců a brigádníků.

Neméně důležitým příspěvkem k mobilitě jé i aplikace Vario Online. Tento webový portál umožňuje přístup do Varia přes internet, a to z každého mobilního zařízení. Vaši zaměstnanci tak mají přístup nejen ke skladovým modulům, ale také například k finančním agendám, zakázkám, fakturaci, CRM portálu nebo servisním procesům. To z Varia Online činí nedocenitelného pomocníka pro pracovníky v terénu či obchodní zástupce.

Více informací o Vario Online

Inspirace spokojeným zákazníkem – Yssen Tools

Společnost Yssen Tools je předním dodavatelem profesionálního náčiní, spojovacího i spotřebního materiálu. S Variem firma spolupracuje již od roku 2010, potřebu skladového řešení ale rozpoznala až v roce 2017. V té době již spravovala přes 8 000 druhů položek na skladu, na což už tehdy používané řešení jednoduše nestačilo.

Odpovědí se stalo Vario WMS, s jehož pomocí firma Yssen Tools dosáhla následujících přínosů:

  • perfektní přehled o počtu i umístění zboží,
  • nulová chybovost,
  • výrazné zrychlení provozu e-shopu,
  • až 4× rychlejší inventura díky digitalizaci skladových procesů a čtečkám,
  • úspora více než 100 člověkohodin ročně při průchodu zakázek firmou.

Jaký je příběh Yssen Tools a Varia?

Chcete i vy získat moderní sklad?

Digitalizace, automatizace skladů a mobilní přístup dnes již nejsou jen luxusem pro největší logistické společnosti. Využít jejich výhod mohou i malé a střední firmy, které s jejich pomocí zefektivní své procesy a umožní vytěžit maximum ze svých stávajících skladovacích kapacit. Pokud i vy chcete získat sklad 21. století, neváhejte nás kontaktovat na adrese info@vario.cz a objevte potenciál Varia.

Rovněž také máte možnost si Vario zdarma vyzkoušet. Stačí jen na odkazu níže vyplnit své kontaktní údaje a my vám zpřístupníme demoverzi systému.

Vyzkoušet demo Varia