Přijmout platbu, odeslat informace o transakci na státní správu a vydat zákazníkovi účtenku s fiskálním kódem. Tak vypadá elektronická evidence tržeb. Zákon o jejím zavedení v České republice podepsal v uplynulých dnech prezident Miloš Zeman.
Přijmout platbu, odeslat informace o transakci na státní správu a vydat zákazníkovi účtenku s fiskálním kódem. Tak vypadá elektronická evidence tržeb. Zákon o jejím zavedení v České republice podepsal v uplynulých dnech prezident Miloš Zeman.
Spuštění elektronické evidence tržeb naplánovali politici do 4 fází. Nejdříve ji musí zavést majitelé ubytovacích a stravovacích zařízení. Jako poslední se pak dostane na vybraná řemesla a výrobní činnosti.
Pro lepší orientaci jsme připravili tabulku, ve které se dozvíte, do které fáze spadá vaše firma:
1. fáze | od 1. prosince 2016 | ubytovací a stravovací služby |
2. fáze | od 1. března 2017 | maloobchod a velkoobchod |
3. fáze | od 1. března 2018 | ostatní činnosti, které však nespadají do 4. fáze, například svobodná povolání, doprava, zemědělství |
4. fáze | od 1. června 2018 | vybraná řemesla a výrobní činnosti |
Abyste mohli tržby elektronicky evidovat, potřebujete přístroj včetně softwaru nebo aplikace, který tento proces umožní. Drobní podnikatelé si vystačí i s chytrým telefonem a bezdrátovou tiskárnou.
Nutné je také připojení k internetu, díky kterému pokladna odešle na finanční úřad zprávu o prodeji zboží. Úřad poté do 2 vteřin odešle fiskální kód, který se na účtenku vytiskne.
Na elektronickou evidenci tržeb bude samozřejmě připravené i Vario. Nemusíte se tedy bát, že váš ERP software nebude v souladu s platnou legislativou.
O všech novinkách ohledně elektronické evidence tržeb vás budeme informovat také na našem blogu a sociálních sítích.