Spousta organizací se domnívá, že kvůli GDPR musí řešit hlavně velké změny v podnikovém softwaru. Jenže ještě důležitější je organizace práce s osobními a citlivými údaji . Proto si každá instituce a firma musí stanovit vlastní interní pravidla pro nakládání s daty zaměstnanců a zákazníků. Tato pravidla musí být:
Spousta organizací se domnívá, že kvůli GDPR musí řešit hlavně velké změny v podnikovém softwaru. Jenže ještě důležitější je organizace práce s osobními a citlivými údaji. Proto si každá instituce a firma musí stanovit vlastní interní pravidla pro nakládání s daty zaměstnanců a zákazníků. Tato pravidla musí být:
Se správou interních směrnic vám pomůže firemní intranet Altus Portal, který:
Na základě úpravy českého zákona, který bude obsahovat výklad GDPR, si firmy definují, jak nakládat s daty. Do Portalu si zadáte požadavky na zpracování dat i příslušné termíny a díky tomu nebudete muset myslet na to, abyste včas splnili všechny požadavky GDPR.
Funguje to jednoduše: firma si podle legislativních předpisů například stanoví, jak často bude mazat osobní údaje. V Portalu si nastaví termíny a systém pak zodpovědným osobám připomíná, kdy mají údaje „zapomínat” a mazat.
Mít životopisy uchazečů o práci po e-mailech a ve firmě si je přeposílat – to není žádná výjimečná situace. Jenže od května s tím bude konec. Osobní údaje budou uložené na určených místech a přístup k nim budou mít jen někteří lidé. V Portalu najdete prostor pro uspořádání všech důležitých dokumentů a nastavíte si, kdo k nim bude mít přístup.
Máte nejasnosti v klíčových termínech? Přečtěte si náš článek, ve kterém představujeme GDPR. A také se podívejte, jak vám GDPR usnadní Vario.
Chcete o všem vědět co nejdřív nebo máte nějaké otázky? Buďte s námi na našem Facebooku a Twitteru.