Integrace v kontextu ERP systémů – co to je?
Ve světě podnikových informačních systémů chápeme integraci jako proces propojení daného ERP systému s externími systémy, aplikacemi či nástroji.
Konkrétní důvody k integraci se různí, nicméně v obecné rovině se jejím prostřednictvím snaží firmy optimalizovat vnitropodnikové procesy, doplnit stávající řešení o nové funkce, zkombinovat ERP systém s vlastními programy apod.
Příklady integrace z praxe
Datová integrace
- Do ERP systému lze integrovat externí zdroje dat, které následně můžete využívat pro řízení celého podniku.
- Typickým příkladem je zde CRM systém, kdy využíváte jeho databázi zákaznických dat pro podporu činnosti marketingu, obchodníků nebo zákaznické podpory.
Integrace procesů
- Kromě dat lze do podnikového řešení začlenit i celé procesy z jiného softwaru.
- Nejlepším příkladem tohoto typu integrace je propojení ERP systému s e-commerce platformami, což umožňuje automatizovat workflow objednávek na straně e-shopu a automaticky je přenášet do ERP systému.
Integrace aplikací
- Častým směrem je zde i propojení ERP řešení se specializovanými externími aplikacemi dodávajícími specifickou funkcionalitu.
- Zde se může jednat například o docházkový systém, rozhraní pro komunikaci s přepravci či „domácí“ software vyvinutý danou firmou.
Proč se o integraci zajímat?
Čím širší možnosti integrace ERP systém má, tím více flexibility vám dokáže nabídnout. Schopnost kdykoliv řešení doplnit o nové funkce či aplikace vám přinese mimo jiné i následující benefity:
Škálovatelnost a flexibilita
- Díky integracím nových funkcí se ERP systém snadno přizpůsobí růstu vaší společnosti či změně jejího portfolia.
Konec ručního přepisování
- Propojením podnikového řešení s externími systémy se zbavíte pracného a chybami zatíženého manuálního přenosu dat.
Jednotná data napříč systémem
- Díky vzájemnému propojení máte vždy jistotu, že ERP systém i na něj napojený software využívají stejná data a nedochází tak k duplicitám.
Centralizace systému
- Za pomoci integrace můžete z ERP systému učinit skutečné nervové centrum vašeho podniku a mít tak veškerá data dostupná na jediném místě.
Zrychlení a automatizace procesů
- Integrace vám umožní rozsáhlou automatizaci nejrůznějších procesů napříč firmou, díky čemuž zvýšíte kapacitu podniku a podstatně urychlíte administrativní i jiné činnosti.
Podpora vlastního software
- Pokud si pro svou firmu vyvíjíte vlastní aplikace či nástroje, s vhodným ERP systémem je můžete začlenit do podnikového řízení a naplno využít jejich potenciál.
Co vám nabízí ERP systém Vario?
Mobilní aplikace
Pro terénní zaměstnance nabízí Vario aplikaci Mobilní servis – moderní řešení poskytující pracovníkům přístup k důležitým firemním datům odkudkoliv.
Vaši technici, obchodníci či jiné profese působící mimo kancelář tak mohou s daty ve Variu pracovat odkudkoliv na světě; stačí mít jen vhodné mobilní zařízení a přístup k internetu. S pomocí aplikace lze
- prohlížet skladové položky,
- zadávat objednávky,
- pořizovat fotodokumentaci,
- podepisovat smlouvy,
- prohlížet si historii daného zakazníka
- a spoustu dalších úkonů.
Více o aplikaci Mobilní servis
Webová aplikace Vario Online
Zejména v dnešní době charakteristické vzestupem home office je důležitá schopnost pracovat se systémem i mimo kancelář.
Právě pro tento účel vznikla aplikace Vario Online – webové rozhraní nabízející přístup k Variu přes internet a bez nutnosti synchronizací.
Aplikace je optimalizována pro mobilní zařízení, má přehledné uživatelské rozhraní a s její pomocí můžete vyřizovat celou řadu agend. Mezi konkrétní funkce Varia Online patří:
- Servisní rozhraní: přehled o tiketech, detaily servisovaných zařízení, fakturace, ukládání příloh a fotek, vystavování účtenek apod.
- Práce s finančními doklady: fakturace, homebanking a rozhraní Pokladna.
- Správa objednávek: přístup do modulů Objednávky i Zakázky, přehledy o skladové dostupnosti, informace z modulu Katalog a data o dodání zboží včetně objednávek a zakázek.
- CRM rozhraní: informace o zákaznících a obchodních příležitostech, zpracování nabídek, zadávání úkolů, komunikace se zákazníkem.
- Zaměstnanecký portál: výplatní pásky, mzdové doklady, roční zúčtování a další personální agendy.
- WMS: informace o vedených skladech, dostupnost artiklů, vytváření skladových dokladů, rezervace, skladové operace.
Více o Variu Online
Finanční a účetní aplikace
Moduly systému Vario zaměřené na finance a účetnictví poskytují přesné a aktuální informace o finančním zdraví vaší společnosti.
S Variem můžete snadno generovat finanční výkazy, připravovat podklady pro audity zlepšovat proces finančního plánování či provádět celou řadu dalších finančních agend.
Konkrétně vám Vario nabídne například následující finanční moduly:
- Účetnictví: zabudovaný účetní program nabízející širokou škálu účetních funkcí – automatické párování plateb, komunikaci s bankami, platby v cizích měnách, automatické vypořádávání kurzovních rozdílů a řadu dalších. Samozřejmostí je podpora podvojného účetnictví i daňové evidence.
- Controlling: rozhraní pro kompletní kontrolu nad financemi vaší firmy. Naleznete zde jak plánovací nástroje, tak i finanční reporting, sledování produktivity a stanovených cílů, sledování plnění rozpočtů a další související nástroje.
- Evidence majetku: modul pro dokonalý přehled nad firemním majetkem. Kromě evidence majetku můžete s pomocí modulu snadno sledovat spotřebu materiálu, automaticky tvořit odpisové plány, hromadně odepisovat či zařazovat majetek, a řadu dalších úkonů.
Více o finančních modulech Varia
Logistické a dopravní systémy
Pro snadnou správu skladů a jejich obsahu pak slouží modul Warehouse Management System (WMS) slučující všechny skladové agendy do jednoho přehledného rozhraní.
S Vario WMS získáte perfektní přehled o skladových operacích, díky digitalizaci podstatně zrychlíte skladové operace a zbavíte se rizika chyb. Mezi konkrétní funkce patří například:
- vychystávání zboží k expedici,
- zaklizení přijatých položek na jejich pozice,
- digitální inventura,
- kontrola výdeje,
- prodej přímo ze skladu,
- apod.
Součástí WMS je i podpora čteček čárových kódů, což vám v kombinaci s mobilní aplikací umožní vybavit vaše skladníky přenosnými terminály. Ti tak budou mít informace z Varia kdykoliv po ruce a informace o položce si zobrazí prostým načtením kódu.
Více o Vario WMS
Inspirujte se příběhy spokojených zákazníků
„Na Vario máme napojené e-shopy, logistický systém, klientské CRM či ERP systémy, ale také například call centrum. Integrace přitom trvají jen pár dní. Otevřenost Varia je pro nás zásadní.“
Jindřich Bráza, jednatel firmy e-Commerce Business.
„Potřebovali jsme zkombinovat ERP systém a skladové hospodářství s e-shopem a kamennými prodejnami. Na Vario se v tomto můžeme spolehnout.“
Jan Matura, provozní manažer e-shopu Freshlabels.
„Hlavní důvod pro pořízení Varia byla variabilita systému. My totiž dost často potřebujeme dělat věci nám na míru a zkoušet si je, což nám ostatní systémy neumožňovaly,“
Vít Hellebrand, jednatel firmy INVITAL Aqua.