Integrace s ERP systémem a možnosti Varia

Integrace s ERP systémem a možnosti Varia

Se slovem „integrace“ se ve světě ERP systémů setkáte takřka na každém rohu. Máte ale představu, co vlastně tento pojem obnáší a proč je dobré se o něj při výběru podnikového řešení zajímat? Na následujících řádcích se dozvíte odpověď nejen na tuto otázku, ale také se dozvíte, co vám v oblasti integrace nabídne systém Vario.

Integrace v kontextu ERP systémů – co to je?

Ve světě podnikových informačních systémů chápeme integraci jako proces propojení daného ERP systému s externími systémy, aplikacemi či nástroji.

Konkrétní důvody k integraci se různí, nicméně v obecné rovině se jejím prostřednictvím snaží firmy optimalizovat vnitropodnikové procesy, doplnit stávající řešení o nové funkce, zkombinovat ERP systém s vlastními programy apod.

Příklady integrace z praxe

Datová integrace

  • Do ERP systému lze integrovat externí zdroje dat, které následně můžete využívat pro řízení celého podniku.
  • Typickým příkladem je zde CRM systém, kdy využíváte jeho databázi zákaznických dat pro podporu činnosti marketingu, obchodníků nebo zákaznické podpory.

Integrace procesů

  • Kromě dat lze do podnikového řešení začlenit i celé procesy z jiného softwaru.
  • Nejlepším příkladem tohoto typu integrace je propojení ERP systému s e-commerce platformami, což umožňuje automatizovat workflow objednávek na straně e-shopu a automaticky je přenášet do ERP systému.

Integrace aplikací

  • Častým směrem je zde i propojení ERP řešení se specializovanými externími aplikacemi dodávajícími specifickou funkcionalitu.
  • Zde se může jednat například o docházkový systém, rozhraní pro komunikaci s přepravci či „domácí“ software vyvinutý danou firmou.

Proč se o integraci zajímat?

Čím širší možnosti integrace ERP systém má, tím více flexibility vám dokáže nabídnout. Schopnost kdykoliv řešení doplnit o nové funkce či aplikace vám přinese mimo jiné i následující benefity:

Škálovatelnost a flexibilita

  • Díky integracím nových funkcí se ERP systém snadno přizpůsobí růstu vaší společnosti či změně jejího portfolia.

Konec ručního přepisování

  • Propojením podnikového řešení s externími systémy se zbavíte pracného a chybami zatíženého manuálního přenosu dat.

Jednotná data napříč systémem

  • Díky vzájemnému propojení máte vždy jistotu, že ERP systém i na něj napojený software využívají stejná data a nedochází tak k duplicitám.

Centralizace systému

  • Za pomoci integrace můžete z ERP systému učinit skutečné nervové centrum vašeho podniku a mít tak veškerá data dostupná na jediném místě.

Zrychlení a automatizace procesů

  • Integrace vám umožní rozsáhlou automatizaci nejrůznějších procesů napříč firmou, díky čemuž zvýšíte kapacitu podniku a podstatně urychlíte administrativní i jiné činnosti.

Podpora vlastního software

  • Pokud si pro svou firmu vyvíjíte vlastní aplikace či nástroje, s vhodným ERP systémem je můžete začlenit do podnikového řízení a naplno využít jejich potenciál.

Co vám nabízí ERP systém Vario?

Mobilní aplikace

Pro terénní zaměstnance nabízí Vario aplikaci Mobilní servis – moderní řešení poskytující pracovníkům přístup k důležitým firemním datům odkudkoliv.

Vaši technici, obchodníci či jiné profese působící mimo kancelář tak mohou s daty ve Variu pracovat odkudkoliv na světě; stačí mít jen vhodné mobilní zařízení a přístup k internetu. S pomocí aplikace lze

  • prohlížet skladové položky,
  • zadávat objednávky,
  • pořizovat fotodokumentaci,
  • podepisovat smlouvy,
  • prohlížet si historii daného zakazníka
  • a spoustu dalších úkonů.

Více o aplikaci Mobilní servis

Webová aplikace Vario Online

Zejména v dnešní době charakteristické vzestupem home office je důležitá schopnost pracovat se systémem i mimo kancelář.

Právě pro tento účel vznikla aplikace Vario Online – webové rozhraní nabízející přístup k Variu přes internet a bez nutnosti synchronizací.

Aplikace je optimalizována pro mobilní zařízení, má přehledné uživatelské rozhraní a s její pomocí můžete vyřizovat celou řadu agend. Mezi konkrétní funkce Varia Online patří:

  • Servisní rozhraní: přehled o tiketech, detaily servisovaných zařízení, fakturace, ukládání příloh a fotek, vystavování účtenek apod.
  • Práce s finančními doklady: fakturace, homebanking a rozhraní Pokladna.
  • Správa objednávek: přístup do modulů Objednávky i Zakázky, přehledy o skladové dostupnosti, informace z modulu Katalog a data o dodání zboží včetně objednávek a zakázek.
  • CRM rozhraní: informace o zákaznících a obchodních příležitostech, zpracování nabídek, zadávání úkolů, komunikace se zákazníkem.
  • Zaměstnanecký portál: výplatní pásky, mzdové doklady, roční zúčtování a další personální agendy.
  • WMS: informace o vedených skladech, dostupnost artiklů, vytváření skladových dokladů, rezervace, skladové operace.

Více o Variu Online

Finanční a účetní aplikace

Moduly systému Vario zaměřené na finance a účetnictví poskytují přesné a aktuální informace o finančním zdraví vaší společnosti.

S Variem můžete snadno generovat finanční výkazy, připravovat podklady pro audity zlepšovat proces finančního plánování či provádět celou řadu dalších finančních agend.

Konkrétně vám Vario nabídne například následující finanční moduly:

  • Účetnictví: zabudovaný účetní program nabízející širokou škálu účetních funkcí – automatické párování plateb, komunikaci s bankami, platby v cizích měnách, automatické vypořádávání kurzovních rozdílů a řadu dalších. Samozřejmostí je podpora podvojného účetnictví i daňové evidence.
  • Controlling: rozhraní pro kompletní kontrolu nad financemi vaší firmy. Naleznete zde jak plánovací nástroje, tak i finanční reporting, sledování produktivity a stanovených cílů, sledování plnění rozpočtů a další související nástroje.
  • Evidence majetku: modul pro dokonalý přehled nad firemním majetkem. Kromě evidence majetku můžete s pomocí modulu snadno sledovat spotřebu materiálu, automaticky tvořit odpisové plány, hromadně odepisovat či zařazovat majetek, a řadu dalších úkonů.

Více o finančních modulech Varia

Logistické a dopravní systémy

Pro snadnou správu skladů a jejich obsahu pak slouží modul Warehouse Management System (WMS) slučující všechny skladové agendy do jednoho přehledného rozhraní.

S Vario WMS získáte perfektní přehled o skladových operacích, díky digitalizaci podstatně zrychlíte skladové operace a zbavíte se rizika chyb. Mezi konkrétní funkce patří například:

  • vychystávání zboží k expedici,
  • zaklizení přijatých položek na jejich pozice,
  • digitální inventura,
  • kontrola výdeje,
  • prodej přímo ze skladu,
  • apod.

Součástí WMS je i podpora čteček čárových kódů, což vám v kombinaci s mobilní aplikací umožní vybavit vaše skladníky přenosnými terminály. Ti tak budou mít informace z Varia kdykoliv po ruce a informace o položce si zobrazí prostým načtením kódu.

Více o Vario WMS

Inspirujte se příběhy spokojených zákazníků

Na Vario máme napojené e-shopy, logistický systém, klientské CRM či ERP systémy, ale také například call centrum. Integrace přitom trvají jen pár dní. Otevřenost Varia je pro nás zásadní.

Jindřich Bráza, jednatel firmy e-Commerce Business.

Potřebovali jsme zkombinovat ERP systém a skladové hospodářství s e-shopem a kamennými prodejnami. Na Vario se v tomto můžeme spolehnout.

Jan Matura, provozní manažer e-shopu Freshlabels.

Hlavní důvod pro pořízení Varia byla variabilita systému. My totiž dost často potřebujeme dělat věci nám na míru a zkoušet si je, což nám ostatní systémy neumožňovaly,

Vít Hellebrand, jednatel firmy INVITAL Aqua.