Služby
Ve science centru iQLANDIA pomohlo Vario zrychlit zpracování mezd o 50 %
50% rychlejší vyřízení mezd díky automatickým importům a zbavení se ručního přepisování
108 mezd zpracovávaných ve Variu
0 šanonů s papírovými dokumenty

Intuitivní prostředí, elektronické schvalování dokumentů a podstatné usnadnění práce se mzdami. To jsou klíčové přínosy systému Vario pro vědecký park IQlandia, o kterých nám více řekla jeho ekonomka Pavlína Nová.

Odkdy Vario používáte?

Vario tu máme od roku 2007 nebo 2009. Já osobně jsem v předchozích zaměstnáních přišla do styku s více systémy a upřímně musím říct, že bych vždy vybrala Vario. Jsem s ním velmi spokojená a je uživatelsky velmi přívětivé. Jeho prostředí je intuitivní a přirozené, protože je to podobné s Excelem – a ten všichni znají. Je to určitě velká výhoda.

A jak Vario dnes využíváte?

Využíváme ho hlavně na účetnictví, tj. vydané a přijaté faktury, interní doklady a další. Rovněž máme ve Variu kompletní mzdy a také s ním řídíme provoz prodejen. V neposlední řadě do Varia exportujeme data z docházkového systému a následně je využíváme pro zpracování mezd. Zde jsme velmi spokojení, neboť se nám s pomocí Varia podařilo zrychlit zpracování mezd o polovinu.

V čem to zrychlení spočívá?

Předtím jsem musela každou mzdovou složku u každého zaměstnance zpracovávat ručně. Máme 108 zaměstnanců, z toho zhruba 70 přepočtených a u každého z nich jsou minimálně tři mzdové složky. Nějakých 25 zaměstnanců navíc má více než jednu smlouvu. To všechno jsme musela ručně procházet a vypisovat. Zabíralo mi to mnoho času a bylo velmi snadné udělat chybu. Dnes se vše do mezd importuje automaticky – vedoucí například v docházce vypíše odměny a pak už je stačí jen naimportovat. Rovněž nemusíme nic ručně přepisovat; stačí jen zkontrolovat, zda se do systému vše správně nahrálo. V dnešní době, kdy neustále nestíháme, je schopnost zpracovat mzdy za poloviční dobu luxus.

Jakou část Varia ještě využíváte?

Máme nasazený B2E Portál, skrze který zaměstnancům posíláme výplatní pásky, evidenční listy a další související dokumenty. Rovněž používáme elektronické schvalování, na které jsme dříve měli starý intranetový systém. Ten sice nahradil papírové dokumenty a razítka, ale pracovalo se s ním obtížně. Teprve vloni jsme si pořídili elektronické schvalování.

Mohla byste popsat, jak tedy nyní schvalování probíhá?

Příchozí fakturu vložíme do elektronického schvalování, druhá strana ji schválí a my ji zaúčtujeme. Navíc tam máme přehled o schvalovaných dokumentech, můžeme přikládat přílohy a celkově se nám s tím pracuje velmi dobře.

Nechali jste si Vario jakkoliv upravovat?

Ano, používáme vlastní štítky. Občas totiž nakupujeme hračky v zahraničí a ne vždy mají čárový kód.

Jaké jsou tedy podle vás klíčové přínosy Varia pro vaši firmu?

Určitě bych vyzdvihla, jak je používání Varia intuitivní a jak příjemně se v něm pracuje. Rovněž mi velmi vyhovuje, že s Variem Online můžu pracovat odkudkoliv – ať už jsem v kanceláři, ležím nemocná v posteli nebo jsem na dovolené v cizině.

A dokážete si představit, že byste fungovali bez ERP systému?

Že bychom znovu dělali v papírové podobě? To už určitě ne. Ještě před dvěma lety jsme to tu měli samé skříně plné šanonů. Dnes už máme šanon jenom na pokladnu, jinak nic v papírové podobě nemáme.

Klíčové přínosy Varia pro iQLANDIA o. p. s

Zrychlení zpracování mezd

Díky automatickým importům a zbavení se ručního přepisování zabere vyřízení mezd o 50 % méně času při takřka nulové chybovosti.

Elektronické schvalování

S pomocí B2E Portálu lze zaměstnancům elektronicky posílat veškeré důležité dokumenty, od smluv až po výplatní pásky.

Konec závislosti na papírech

Díky Variu se mohli zaměstnanci iQLANDIA zbavit šanonů nabitých papírovými dokumenty.

Vzdálený přístup k datům

S Variem Online mohou pracovníci s daty v systému pracovat odkudkoliv na světě prostřednictvím internetu.

Uživatelská přívětivost

Pavlína Nová si mimo jiné pochvaluje i intuitivní uživatelské prostředí Varia, které podstatně usnadňuje práci s ním.

O společnosti iQLANDIA

Liberecká obecně prospěšná společnost iQLANDIA vznikla v roce 2002 s cílem přinést do České republiky nový koncept interaktivního muzea a netradičním způsobem tak podpořit neformální vzdělávání u nás. Od té doby se společnost významně rozrostla a v současné době nabízí vedle deseti různých expozic i vlastní planetárium a širokou škálu doprovodných akcí.

Sídlo

Liberec

Počet zaměstnanců

108 zaměstnanců
25 zaměstnanců s více než jednou pracovní smlouvou

Zaměření

10 expozic

Web

iqlandia.cz