Odkdy Vario používáte?
Vario tu máme od roku 2007 nebo 2009. Já osobně jsem v předchozích zaměstnáních přišla do styku s více systémy a upřímně musím říct, že bych vždy vybrala Vario. Jsem s ním velmi spokojená a je uživatelsky velmi přívětivé. Jeho prostředí je intuitivní a přirozené, protože je to podobné s Excelem – a ten všichni znají. Je to určitě velká výhoda.
A jak Vario dnes využíváte?
Využíváme ho hlavně na účetnictví, tj. vydané a přijaté faktury, interní doklady a další. Rovněž máme ve Variu kompletní mzdy a také s ním řídíme provoz prodejen. V neposlední řadě do Varia exportujeme data z docházkového systému a následně je využíváme pro zpracování mezd. Zde jsme velmi spokojení, neboť se nám s pomocí Varia podařilo zrychlit zpracování mezd o polovinu.
V čem to zrychlení spočívá?
Předtím jsem musela každou mzdovou složku u každého zaměstnance zpracovávat ručně. Máme 108 zaměstnanců, z toho zhruba 70 přepočtených a u každého z nich jsou minimálně tři mzdové složky. Nějakých 25 zaměstnanců navíc má více než jednu smlouvu. To všechno jsme musela ručně procházet a vypisovat. Zabíralo mi to mnoho času a bylo velmi snadné udělat chybu. Dnes se vše do mezd importuje automaticky – vedoucí například v docházce vypíše odměny a pak už je stačí jen naimportovat. Rovněž nemusíme nic ručně přepisovat; stačí jen zkontrolovat, zda se do systému vše správně nahrálo. V dnešní době, kdy neustále nestíháme, je schopnost zpracovat mzdy za poloviční dobu luxus.
Jakou část Varia ještě využíváte?
Máme nasazený B2E Portál, skrze který zaměstnancům posíláme výplatní pásky, evidenční listy a další související dokumenty. Rovněž používáme elektronické schvalování, na které jsme dříve měli starý intranetový systém. Ten sice nahradil papírové dokumenty a razítka, ale pracovalo se s ním obtížně. Teprve vloni jsme si pořídili elektronické schvalování.
Mohla byste popsat, jak tedy nyní schvalování probíhá?
Příchozí fakturu vložíme do elektronického schvalování, druhá strana ji schválí a my ji zaúčtujeme. Navíc tam máme přehled o schvalovaných dokumentech, můžeme přikládat přílohy a celkově se nám s tím pracuje velmi dobře.
Nechali jste si Vario jakkoliv upravovat?
Ano, používáme vlastní štítky. Občas totiž nakupujeme hračky v zahraničí a ne vždy mají čárový kód.
Jaké jsou tedy podle vás klíčové přínosy Varia pro vaši firmu?
Určitě bych vyzdvihla, jak je používání Varia intuitivní a jak příjemně se v něm pracuje. Rovněž mi velmi vyhovuje, že s Variem Online můžu pracovat odkudkoliv – ať už jsem v kanceláři, ležím nemocná v posteli nebo jsem na dovolené v cizině.
A dokážete si představit, že byste fungovali bez ERP systému?
Že bychom znovu dělali v papírové podobě? To už určitě ne. Ještě před dvěma lety jsme to tu měli samé skříně plné šanonů. Dnes už máme šanon jenom na pokladnu, jinak nic v papírové podobě nemáme.
Díky automatickým importům a zbavení se ručního přepisování zabere vyřízení mezd o 50 % méně času při takřka nulové chybovosti.
S pomocí B2E Portálu lze zaměstnancům elektronicky posílat veškeré důležité dokumenty, od smluv až po výplatní pásky.
Díky Variu se mohli zaměstnanci iQLANDIA zbavit šanonů nabitých papírovými dokumenty.
S Variem Online mohou pracovníci s daty v systému pracovat odkudkoliv na světě prostřednictvím internetu.
Pavlína Nová si mimo jiné pochvaluje i intuitivní uživatelské prostředí Varia, které podstatně usnadňuje práci s ním.
Liberecká obecně prospěšná společnost iQLANDIA vznikla v roce 2002 s cílem přinést do České republiky nový koncept interaktivního muzea a netradičním způsobem tak podpořit neformální vzdělávání u nás. Od té doby se společnost významně rozrostla a v současné době nabízí vedle deseti různých expozic i vlastní planetárium a širokou škálu doprovodných akcí.
Sídlo |
Liberec |
---|---|
Počet zaměstnanců |
108 zaměstnanců |
Zaměření |
10 expozic |
Web |